Saturday, June 4, 2011

kahwen...

perkataan yang selalu ditanya...

'bila nak kahwen?'...macam tak ada benda nak soal...well,macam biasa aku akan jawab 'belum lagi,hidup sendiri tak terurus lagi'...malas nak layan orang-orang tak berhati perut macam ni...suka hati orang la bila nak kahwen...nak kahwen umor 21 ker, 34 ker, 56 ker...bukan ko yang kahwen,aku juga...hidup membujang lagi best,tak ada yang nak mengongkong....suka hati nak buat apa...memang la hidup berkahwen tu lagi sempurna (sempurna sangat ker?) tapi kalo hidup membujang kita tak terikat kepada apa-apa kontrak (selain loan keta,rumah dsb)

tapi pada aku,jangan nak kahwen sebab suka dan nak anak...kita kena realist sikit...dunia sekarang lain...suma kena ada duit....aku sendiri pun tak terurus lagi macam mana nak bagi isteri,anak makan kelak?banyak benda nak kena fikir...kahwen bukan takat raja sehari jer,hari2 berikutnya nak campak kat mana??

apapun,jodoh ada di mana-mana...kita tunggu masa yang sesuai jer....

*kepada HADI yang suka sangat tanya aku 'bila kahwen?'.....jawabku 'ko kahwen dulu la adi,aku tak nak kahwen lagi...jangan tanya soalan ni lagi yer?aku malas nak layan...soalan nenek2,basi n lemau...'

No comments: