Saturday, September 22, 2012

Pelangi Senja...


acapkali aku mengatakan betapa aku sayang...
begitu sayang kepadamu...
tapi dikau hanya membisu...
membisu dan tak bersuara...
mengapa begitu...
aku tidak akan pernah tahu jika dikau benar-benar....
benar-benar menyayangi diri ini...
kerana aku ingin mendengarnya sendiri...
mendengarnya sendiri dari mulutmu...

jika ada sekalipun...
cumalah hanya bisikan kecil...
bisikan yang aku rasakan atas keterpaksaan...
jika aku tidak bertanya...
dikau tidak akan pernah menyebut...
perlukah aku mulakan semua...
mulakan semua bicara kita...
mulakan semua dengan persoalan...
dengan pertanyaan...
ini meragukan aku...
terhadap kesetiaanmu kepada ku...

kerana...
aku tidak akan pernah berhenti menyayangimu...
kerana dikau lain dari yang lain...
aku tak pernah merasakan kasih sayang sedalam ini...
kerana dikau saja yang mampu membuatku bahagia...
kerana aku sedar betapa pentingnya dikau di sisi...
aku selalu merinduimu...
dikau saja yang tak akan pernah tahu...

kerana...
aku tidak ingin hanya pelangi senja....
yang hadir indah untuk seketika...

yang akan iklas menyayangimu sehingga akhir waktu ini,
- ABSAFSSS -

No comments: