Wednesday, September 19, 2012

Maaf jika aku tidak SEMPURNA...

Aku sangka dikau telah berubah...
Berubah seperti dulu...
Seperti dulu yang pernah ku sayang...

Jika kini kita renggang...
Lemparkanlah semua ke atas diriku....
Atas semua salah faham di antara kita...
Semua permasalahan di antara kita...
Jika semua itu memang ternyata salah ku...
Aku akan pasrah...

TAPI...

Pernahkah dikau mempedulikan ku...
Menghargai diriku...
Menghargai perasaan ku ini...
Aku hanya ibarat patung yang tiada nyawa...
Bila hanya dikau saja yang membuat apa yang kau suka...
Tanpa mengerti betapa peritnya hidup sebegini...
Dan tidak diberi kesempatan untuk diriku mengecap kasih sayang..

Dan kini...

Kini...ianya telah kembali ke nostalgia lama....
Betapa inginku memutar masa kembali...
Ke masa di mana aku tidak akan pernah mengenal mu...

Aku akan coba...
Untuk menjauhkan diri ini...
Tapi aku tidak ingin bermusuhan dengan mu...
Kerana dirimu terlalu baik untuk ku musuhi...
Akan ku coba untuk menjauhkan diri ini...
Agar kenangan lalu tidak berpaut lagi di hati ini...
Biarpun payah untuk ku lepaskan...
Aku akan redha...
Aku terpaksa...
Kerana tiada lagi sayang ini seperti dulu...
Kerana ianya telah berpaut di satu sudut...
Di satu sudut hati yang amat menyayangi diri ini...
Bertaut di sebuah hati kecil yang sudi menerima diri yang tak sempurna ini...

Untuk itu...
Aku kena berhenti berharap...
berhenti dari semua kesengsaraan ini...
maaf jika diri ini tidak sempurna bagi mu...
tapi doa ku agar dikau...
agar dikau akan mendapat pengganti diri ini...
pengganti yang lebih baik dari diri ini...

Selamat tinggal buah hati ku AD...
Janganlah dikau lupa kenangan kita bersama...
Biarpun banyak dugaan dan keperitan kita hadapi bersama...
Akan ku simpan semua itu di dalam lubuk sanubari ku yang paling dalam...
Menyimpan seribu satu kenangan dan rahsia kita bersama...
Jaga dirimu sebaik mungkin...
Kerana aku tidak akan ada lagi untuk mu...
Biarpun aku sentiasa menyayangi dirimu...

Seiklas hati kecil ini,
- ABSAFSSS -

No comments: